Co dítě potřebuje

Každý den docházky do školky má dítě dítě batůžek, který obsahuje:

  • lahvičku s pitím (v zimě termosku)
  • krabičku s dopolední svačinou (co nejméně obalů)
  • kus karimatky či jiného sedáku
  • pláštěnku
  • náhradní ponožky či punčochy
  • kapesníčky

Batůžek děti nosí s sebou do lesa, nepřeplňujte jej prosím zbytečně těžkými věcmi.

Vybavení, které zůstává dlouhodobě ve školce:

  • v zimě teplý spacák, pokud je venku nad nulou stačí deka a polštářek, popř. plyšák, se kterým je dítě zvyklé spát
  • náhradní oblečení ve viditelně podepsaném pytli – zejména spodní prádlo, ponožky, punčocháče, gumáky, triko, pro případ počůrání, promočení při hře nebo nepřízni počasí

Oblečení v náhradním pytli rodič při každém odchodu kontroluje, odnáší domů špinavé či mokré věci a doplňuje, co je potřeba.

Oblečení a obuv podepisujte!

 Jak se obléci do školky?

Funkční vrstva: ideální jsou přírodní materiály jako merino vlna či hedvábí. Úlohou této vrstvy je odvádět vlhkost od těla. Vlna má tu vlastnost, že hřeje, i když je vlhká. Má též samočisticí schopnost.

Střední vrstva: vytváří vzduchovou vrstvu mezi funkční vrstvou a tím udržuje tělesnou teplotu. V případě velmi studeného počasí je dobré vytvořit několik vrstev, které mají zateplující funkci.

Vnější vrstva: má izolující vlastnosti. Měla by být nepromokavá a větru odolná, ale zároveň prodyšná.

Při teplém počasí: bavlněné lehké triko či košile s dlouhým rukávem (chrání před sluncem a chladem v lese), vzdušné kalhoty (chrání před klíšťaty, odřením v lese), kšiltovka či klobouček, větrovka do batůžku a pláštěnka

Při deštivém počasí v zimním období: svrchní vrstvou cibulovitého oblečení jsou nepromokavé kalhoty a bunda. V batůžku náhradní rukavice, ponožky a punčochy.

Obuv doporučujeme o číslo větší. Vzduchová vrstva takto vytvořená udržuje chodidla v teple. Dalším důvodem je rychlý růst dětské nožky.

Přezůvky nejsou potřeba – v ranním kruhu ve škole se scházíme naboso, stejně tak i cvičíme a upevňujeme si tak reflexní plosku nohy

CO PEDAGOG POTŘEBUJE

  • Batoh a vozík s mobilním telefonem,
  • kontakty na rodiče,
  • lékarnička,
  • dezinfekční prostředky,
  • papírové kapesníčky, vlhké ubrousky,
  • antibakteriální mýdlo,
  • plachta proti dešti,
  • velká karimatka na převlékání dětí,
  • role igelitových sáčků, provázek,
  • lano,
  • flísová deka,
  • nožík, lopatka,
  • atlas

POROVNÁNÍ PŘÍRODNÍ A KLASICKÉ MATEŘSKÁ ŠKOLKY

 LESNÍ M.Š.BĚŽNÁ M.Š.
HRAČKYPřírodní materiály voda, písek, hlína - lze je proměňovat do detailu hotové, předurčující účel líbivé až podbízivé
PROSTŘEDÍles, pole, louka, město, vesnice, zázemí s odpočívánímtřída mš, jídelna, šatna, ložnice zahrada s hračkami, park
ONEMOCNĚNÍ nejsou tak časté, děti jsou odolné, nejsou v uzavřené místnostivirové a bakteriální nemoce i několikrát do roka, časté absence nutno i řešit děti + miminka doma
STRAVOVÁNÍčasto probíhá společně venku, domácí strava využití zdravé jídelny Vegetkaškolní jídelna, společné sezení, přísné dodržování pravidel a ticha, nedobré vzpomínky většiny dospělých
DĚTI S ADHDlepší koncentrace a stimuly zklidnění , individuální přístupčasto velký problém, rušení celé třídy, nutno vypracovat IVP
POMŮCKYpřírodniny, klacíky, stromy, zvířata, knihy, velký prostor pro experimentyvíce metodických a obrazových materiálů, velká opatrnost na pomůcky , malo pokusů a tvorby
MOTORIKAlezení na stromy, hry s blátem vodou, každodenní překonávání lesních cest , běh, lezenískupinové cvičení, nemožnost volného rychlého pohybu, časté sezení na židličkách
POČET DĚTÍ12 dětí na 1-2 učitelkyprůměrně 22,5 dětí na 1 učitelku


Comments are closed.